11 Mart 2020 Çarşamba

Koronavirüs (COVİD-19) Türkiye'de! Koronavirüs Nedir? Koronavirüs'ten Korunma Yolları Nedir?

Tüm dünyada görülen Koronavirüs, Türkiye'de Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın açıklaması ile dün itibariyle ülkemizde bir erkekte vaka bulundu. Hastanın sağlık durumu iyi olduğu biliniyor fakat hangi şehirde çıktığı hasta mahremiyeti nedeniyle açıklanmadı. Peki Koronavirüs hakkında neler biliyoruz, gelin doğru kaynaklardan öğrenelim.
Koronavirüs Nedir
Koronavirüs




Koronavirüs Nedir?
Dünya Sağlık Örgütünün tanımı: Corona hayvanlarda ve insanlarda hastalığa neden olabilecek bir virüs ailesidir. Orta Doğu Solunum Sendromu (MERS) ve Şiddetli Akut Solunum Sendromu (SARS) gibi şiddetli hastalık görülmektedir.
Aralık 2019'da Çin'de başlayan bu hastalık yüzlerce insanın ölümüne neden olmuştur.

Koronavirüs Belirtileri Nedir?
COVID-19'un en yaygın semptomları ateş, yorgunluk ve kuru öksürüktür. Bazı hastalarda ağrı ve ağrı, burun tıkanıklığı, burun akıntısı, boğaz ağrısı veya ishal olarak bilinmektedir. Grip ve nezle ile karıştırılmamalıdır.
Bununla ilgili şöyle bir görsel var buradan semptomlara ulaşabilirsiniz:
Koronavirüs Belirtileri
Koronavirüs Belirtileri
Koronavirüs Nasıl Bulaşır?
COVİD-19 (Koronavirüs) genellikle solunum damlacıklarıyla bulaşır. Ellere, gözlere, ağıza temas halinde hastalıklı kişiden bulaşabilir. Özellikle dışarıda insanlarla temas halindeyken elinizi, ağzınızı ve gözlerinizi korumalısınız.
Koronavirüs Haritası
Koronavirüs Haritası

Koronavirüsten Korunma Yolları Nedir?

- Koronavirüsü boyutları büyük bir virüstür. Fakat herhangi bir maske yardımıyla virüsün girişini engelleyebilirsiniz. 
- Virüs metal bir yüzeye bulaşırsa eğer 12 saat yaşayabilir, bu nedenle ellerinizi bol bol sabun ve su ile sık yıkamanız önerilmektedir. 
- Kalabalık yerlerde mümkün olduğunca bulunmamalısınız.
- Koronavirüs kumaşlara bulaştığında ise 9 saat yaşayabilir, bu nedenle kalabalık yerlerde bulunduysanız kıyafetlerinizi yıkamanız önerilir.
- Virüs ellerde 10 dakika boyunca yaşayabilir, yanınızda dezenfektan taşımanızda fayda vardır.
- Koronavirüs 26-27 derece sıcaklıkta öldüğü için sıcak bölgelerde yaşayamamaktadır. Bu yüzden sıcak su ve sıcak içecekler içmek virüsün yaşayamamasına sebep olur. 
- Soğuk içecekler ve soğuk yiyecekler bu dönem çok tercih edilmemelidir.
- Gün içerisinde boğazınız kuru kalmamalı ve ılık su ve tuz ile gargara yapmanız önerilmektedir. Çünkü bununla virüsün bademciklerde iken öldürür ve akciğerlere geçmesi önlenir.

Her şeyden önce temkinli ve rahat olmalısınız. Bu basit önlemlerle hastalığın önüne geçebilir, korunabilirsiniz.

9 yorum:

  1. Hijyene dikkat edersek aslında sorun çözülecek. Bir de panik yapmasak çok iyi olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle maalesef insanlar hemen stok bitirmeye ve maske fiyatlarını artırmaya başlamış bile. :)

      Sil
  2. heey maske kullanmaya başladın mıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evden çıkmıyorum alamadım bile Deep sen 😬

      Sil
    2. eczaneden aldım. herkes sokakta ya istanbulda. normal yaşam yanii :) heey baksana, her hafta pazartesi, ağaç ev sohbetleri diye bir şey yapıyoz. bak geçen hafta pazartesi günü yazdığıma, herhangi bir konu yani, bu hafta da korona yı düşündüm, bu akşam yazacaktım, hadi sen yaz bugün bunu, ağaç ev sohbetleri 30, "korona son durum" gibi bir şey, "korona hakkında düşündüklerim" gibi. ben de senden bakıp yazarım akşam. olur de miiii :)

      Sil
    3. heey ben diziciyim yaa. blogumda bak nerdeyse bütün diziler var. geceleri izliyom. haftada iki dizi filan bitiriyom. punisher izlemedim ama aklımda olsun. müthiş diziler var. suç seviyosan, visavis, killing eve, öncelikle bu ikisini öneririm :) fantastik, bilimkurgu, komedi, polisiye, her türden bişi istersen söleee :) bak, blogumdaki dizi başlığına :)

      Sil
  3. Deep bugün akşam için ben mi yazayım yani doğru anladım dimi :) The stranger izledim film tadındaydı güzeldi :) Hemen bakıyorum blogunaa🎉🎉

    YanıtlaSil
  4. Hasta olmayan psikolojik hastalar çıkmadan biter umarım. :)

    YanıtlaSil

Görüşlerinizi merak ediyorum. Lütfen bana yazın. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...