16 Mart 2020 Pazartesi

Ağaç Ev Sohbetleri 30 - Koronavirüs Gündemi

Herkese Selam :)
Sevgili blogger arkadaşım Deep Tone beni Ağaç Ev Sohbetlerine davet etti. Ağaç Ev Sohbetlerinde her pazartesi bir konu seçiliyor ve onun hakkında görüşlerimizi yazıyoruz. Bu hafta konumuz Koronavirüs Gündemi.

Maalesef ülkemizde vaka sayısının artmasıyla birlikte koronavirüs hem tehlike oluşturmaya hem de üzerimizde panik oluşturmaya başladı. Umre'den gelen ve yurt dışından gelen vatandaşların birçoğu karantina altına alındı. Maalesef öğrenci yurtları da bunlardan birisi. Yazılanlara göre öğrenciler haber verilmeden yarım saat içerisinde yurt içerisini boşaltması gerekiyormuş. En üzüldüğüm durumlardan birisi oldu. Özellikle KYK yurtlarında gerçekten durumu olmadığı için kalan öğrenci arkadaşlarımız var. Maalesef pat diye istedikleri saatte bilet alıp çıkabilmesi çok zor. Böyle önemli bir durumda yurtlara gerekli bildiriler yapılıp, öğrencilere bilgilendirme yapılması gerektiğini düşünüyorum. En azından "1-2 gün içerisinde böyle bir durum olabilir, öğrenci arkadaşlar hazırlıklı olsun" denilebilirdi. Gerçekten üzüldüm...

İkinci durum ise halkımızın koronavirüs hakkında hala bilinçsiz davranması. Normalde devlet bu karantina durumlarını yapmasa veya an itibariyle 81 ilde toplu alanlar kapalı olması durumu ilan edilmese tepki gösterilirdi. Ama hala fink atan, öpen sarılan, umre ziyaretleri yapan, misafirliklerde, düğünlerde dolaşan insanlar var. Koronavirüs tüm dünyada canlar alırken böyle bilinçsiz dolaşmamalıyız. Panik olmayalım fakat tedbiri elden bırakmayalım. Temizliğimize, hijyenimize dikkat edelim. Beni en mutlu eden tarafı bu oldu insanlar el yıkamayı öğrendi. :)

Koronavirüs hakkında bilgilendirici yazıma şuradan ulaşabilirsiniz:
Ayrıca hijyen konusunda dezenfektanlarla ilgili de bir yazı yazdım ona da şuradan ulaşabilirsiniz:

Ağaç Ev Sohbetlerine beni davet ettiği için Deep Tone'a teşekkür ediyorum. :) Sizin koronavirüs gündemi hakkında düşünceleriniz neler? Siz neler yapıyorsunuz?


10 yorum:

  1. gayet akılcı bilinçli yazmışsın yaa. ah dilerim herkes senin gibi düşünebilsin yanii. aldım ben de dezenfektan bugün ne de güzel kokuyo dezenfektanlar öyle yaaa :) yazdım ben deee :)

    YanıtlaSil
  2. Ciddiye alınması gereken bir konu toplumumuzda o elin illa sıkılmak istenmesi aman ev beni bastı çaya gelelim durumları hala online olsa da zamanla idrak artacaktır ümit ediyorum..

    YanıtlaSil
  3. Dikkatli olmak gerek temizlik kuralları ve kalabalık ortamlardan uzak kalmak birinci öncelik olmalı

    YanıtlaSil
  4. Katıldığın için çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  5. https://konumuzkitap.blogspot.com/2020/03/covid-19-corona-virusu.html Kendinize çok iyi bakın. :)

    YanıtlaSil

Görüşlerinizi merak ediyorum. Lütfen bana yazın. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...