1 Mayıs 2020 Cuma

EV YAPIMI LABNE TARİFİM / @NEFİSANNECAFE

Herkese selaaammm :) Blogum yanlışlıkla yemek bloguna döndü 🙈 Ama şu sıralar işim bununla ilgilenmek bu yüzden sizi önce instagram sayfama sonra youtube kanalıma bekliyorum :) Yapım videosunu instagramdan izleyebilirsiniz:
İnstagram:
Youtube :

Ev yapımı labne yapmayı ne zamandır denemek istiyordum. Denedim ve gerçekten yumuşacık kıvamlı güzel bir labne oldu. Kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum. :) Özellikle bebişi olan annelere tavsiye ederim. 

Evde Labne Yapımı

Tatlılarda sürekli labne kullandığım için ben de evde deneyeyim denedim. Hatta tiramisu yaptım gayet güzel oldu. 

⭐Malzemeler (Bu tariften 250 gram çıkıyor siz miktarları eşit artırıp daha fazla yapabilirsiniz)
1 litre süt (Organik olursa daha iyi olur)
1 yemek kaşığı süzme peynir
.
⭐Yapılışı
Öncelikle sütümüzü tencereye alıp kaynatalım. Kaynayan sütümüzü biraz ılımaya bırakalım. Parmağımızı içine hafif soktuğumuzda yanmıyorsa 1 yemek kaşığı süzme peyniri koyalım. Peyniri tepeleme koymayın. Peyniri içinde eritelim. Pürüzsüz olana kadar çırpalım. Üzerini bir bez ile kapatalım. Sıcak bir ortamda 12 saat mayalanmaya bırakalım. Mayalanan sütümüzü bir altına bir kap koyduğumuz süzgeç ve bez yardımıyla süzdürelim. Çok aşırı sıkmayın labne kalmayabilir. Bu şekilde bezi kapatalım ve üzerine ağır bir taş, sarma taşı gibi bir şey koyalım. Bu şekilde de 6 saat bekletelim. Oluşan labnemizi alalım eğer çok katıysa biraz suyundan karıştıbilirsiniz. Süzülen suyunu asla dökmeyin. Poğaça, yoğurt vs de kullanabilirsiniz. Hatta bunun da tarifi gelecek. Afiyet olsuuunn 💖

evde labne yapımı


Siz daha önce denediniz mi?

10 yorum:

  1. bu tarifi kesinlikle denemeliyim :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim, ben teşekkür ediyroum tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  3. maşallah yaa siz anne kız ne becerikliymişsiniiiz yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha deep annem öyleydi ama ben arada yapardım, okuldan gözümü mü açabildim. Ama artık ilgim de var yapıyorum çoğu şeyi bunu da ben yaptım zaten :D

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum hele ki çoğu tatlı da var :)

      Sil
    2. Tatlısını hiç denemedim. Denemek lazım aslında ��

      Sil
    3. Ben Tiramisu'da özellikle kullanıyorum :)

      Sil
  5. Doğal tarif olunca akan sular durur, denenecek :))

    YanıtlaSil

Görüşlerinizi merak ediyorum. Lütfen bana yazın. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...