2 Mayıs 2020 Cumartesi

POFİDİK POĞAÇA TARİFİ | @NEFİSANNECAFE


Herkese selaaammm :) 
Öncelikle bilmeyenler için instagramda annemle birlikte yemek sayfası açtık. Hem annemin yemeklerine hem de kendi el lezzetime güveniyorum. Ev yapımı labne yapıp, paylaşmıştım. Hem de çok pratik en doğalından labnem. :) 

Bugün instagram sayfamda paylaştığım Pofidik Poğaçalarımın tarifini buraya da koyayım. :)
İsmini pofidik poğaça koydum çünkü dün paylaştığım ev yapımı labnenin süzdüğümüz sütlü suyundan yaptık. Yaptığımız birçok poğaçadan yumuşak oldu. Bir labne yapımı ile iki farklı ürün çıkarmış olduk 💖 

Ve gerçekten yumuşacık, bayatlamayan bir pofidik poğaça oldu😍😍 Denemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum, instagram sayfamı ve youtube kanalımı takip ederseniz sevinirim ❣️



kabaran poğaça tarifi



⭐Malzemeler
700 gram peynir altı suyu (ev yapımı labnemizden kalan suyu)
1 su bardağı sıvı yağı
2 yumurta akı içine sarıları dışına sürmek için
3 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket yaş maya
İsteğe göre içine zeytin, peynir
Un


Yapılışı
Öncelikle sıvıları karıştırıyoruz. Aldığı kadar yumuşak hamur olana kadar yavaş yavaş ekleyin. Bir an da eklemeyin. Mayayı da unla birlikte ekleyin. Yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Mayalanma yarım saat sürüyor. Fırını 50 derece ısıtıp kapatın. Fırında mayaladık. Hamurumuzun havasını elimizle alalım. Bütün hamuru elimize yağ sürerek, tezgaha da yağ sürerek yavaş yavaş açalım. Hamur kalınlığı 4 5 cm olana kadar açalım. Üzerine tereyağı veya margarin sürelim. Üçe katlayalım, katlarken bir daha sürelim. Bir daha katlayalım. Bir daha sürelim. Kare şekli olan hamur tekrar aynı şekilde açalım. Açma yapacaksak hamuru uzun şeritler şeklinde keselim. Poğaça şeklinde yapacak kare şeklinde keselim. Şerit halinde olanları kıvırıp bükerek açma şekli verelim. Diğer poğaça olanları da zeytin veya peynir koyup bohça gibi kapatalım, tepsiye koyarken ters çevirelim. Önceden ısıtılmış 50 derece fırını yine kapatıp yarım saat bekletelim. Mayalandıktan sonra çıkarıp üzerine yumurta sarısını sürelim. 200 derece fırında 20 25 dakika pişirelim. Afiyet olsun 😍😍

nefis yemek tarifleri poğaça

poğaça tarifi

6 yorum:

  1. Pofidik poğaçalar çok güzel olmuş tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. pikiiiii bu da aklımızda olsuuuun :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyorlar. Bu aralar zaten kilo aldığım için denemem ama tarifi kaydediyorum. İleride yapacağım. Ellerine sağlık :-)

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim kilo problemim yok ben de dikkat etmeye çalışıyorum, malum karantinadan daha çok yemeye başladık :(

    YanıtlaSil

Görüşlerinizi merak ediyorum. Lütfen bana yazın. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...