13 Şubat 2016 Cumartesi

Sivas'ta Pembe Taksi Uygulaması / Kadınlara ve Ailelere Özel

Herkese Merhaba :)
Bugün sizlere sosyal medyada da gündemde olan "Pembe Taksi" uygulamasından biraz bahsedeceğim. Sivas'ta yani memleketimde böyle bir uygulama başlamış. Bende geldiğimde ilk gördüğümde şaşırdım üzerinde Bayanlara Özel yazıyor. Şoförü de kadın.

Sivasta pembe taksi
Pembe Taksi


Dünyanın bir çok ülkesinde böyle bir şey varmış. Deneme olarak bir pembe taksi şuan işliyor. Taksiler yalnızca 08.00 ve 20.00 saatlerinde arasında çalışacakmış.
Bununla birlikte ayrımcılık olarak da konuşuluyor. Açıkcası ben böyle düşünmüyorum. Şunun gibi şeyler de söylenmiş "Pembe taksiler yapılacağına taksicilere eğitim verilsin." Sivas'ta taksicilerle ilgili bir olay ben duymadım. Sivas'ta olan öyle bir sorundan doğan bir uygulama değil yani başta bunun altını çizelim.

Şöyle bir bilgi ve haber videosu paylaşmam gerekirse:

Sivas Pembe Taksi (Video için tık)
’Pembe taksi’nin yalnızca kadınlara özel olduğunu da dikkat çeken Şimşek, "Tek başına bir erkek kesinlikle aracımıza binemeyecek. Aracımızın dizaynını kendimiz yaptırdık. Park lambalarını, koltuk kılıflarını, direksiyon simidini, vites topuzunu ve iç göğüs kaplamalarını komple pembe yaptırdık. Ayrıca koltuk kafalıklarına televizyon koydurduk" dedi.

’Pembe taksi’yi görenlerin önce şaşırdığını belirten Gökhan Şimşek, "Daha önce görmedikleri bir şey çünkü. Ticari taksiyi bir kadının kullanması alışılmış bir şey. Veya sadece kadınlara özel bir kaç tane taksi var ama onlar da sarı renkte. Pembe olarak Türkiye’de tek. O yüzden de şu anda çok dikkat çekiyor. Gittiği yerlerde ilgi görüyor" dedi.

Sivas pembe taksi

08-20 saatleri arasında çalışmasına da kadınlar o saatten sonra dışarı çıkamayacak mı yani? denilmiş. Kesinlikle böyle bir şeyde yok. Burada hiç kimse niye çıkmış deyipte soracak hali yok. Ben bu şekilde saat uygulamasının kadın şoförü de düşünülerek yapıldığını düşünüyorum. Onun güvenliğini de düşünmek lazım sonuçta.

Şahsen ben memnun kaldım. Mesela okuduğum şehirden memleketime geliyorum. Ha tabi ki normal taksi de kullanıyoruz herhangi bir sorunda yaşamıyoruz. Terminalde pembe taksiye biner tereddüt etmeden evime geçerim. Şöyle bir şey ki tabi ki eğitim önemli ama bu sadece "taksicilere" adı altında değil genel olarak insanın çocukluktan itibaren olan bir şey. 

Sivas pembe taksi

Ayrıca son olarak bir konuya daha değinmek istiyorum. "Haremlik-Selamlık mı olacak" 
Ülkemizde yaşanılan olayları bir çoğumuz biliyoruz. Kadınlar rahat etsin diye sürülen bir uygulama yani yok buna erkekler binmeyecek, niye çünkü sadece kadınlara. Hani erkek olmasın. Erkek! diye bir şeyden doğan bir fikir değil, kadınlar her yerde rahat etsin diye olduğunu düşünüyorum.

+ Kadınlara ayrıca iş imkanı olmuş olmaz mı?

Siz nasıl buldunuz pembe taksi uygulamasını? Yanlış düşündüğüm bir yer var mı? Lütfen benimle fikirlerinizi paylaşın :)

14 yorum:

  1. Sivas'ı biliyorum ve taksicileri kadınları rahatsız eden tipler değildir, hepsi de aile babası, beyefendi insanlardır. Onların yerinde olsam biraz içerlerdim bu uygulamaya. İstanbul'da olsa gece güvende hissetmek için pembe taksi tercih edilebilir. Çünkü orası İstanbul, malum... Ama Sivas'ta böyle bir uygulamayı gereksiz buldum şahsi kanaatimce. Şimdi sarı taksiye binen kadınlara yanlış gözle bakılır mı, böyle bir ayrım doğar mı acaba diye de endişe duyulabilir sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneme yapılıyor şuan bildiğim kadarıyla her durakta yok eğer halk istemezse kaldırılır bu uygulama. Sonuçta çıkan bir fikir bu Sivas, İstanbul, Ankara vs farketmez ordaki taksici birinin başvurması üzerine uygulamaya geçilmiş. Açıkcası sarı taksiye binen kadına yanlış gözle bakılır mı sorusuna cevap arayana iyi gözle bakmam ben, binene değil..

      Sil
    2. Gayet sosyolojik bir soru. Ben soruyorum bu soruyu mesela. Nasıl kötü gözle bakılabileceğini merak ettim doğrusu.

      Sil
    3. Soru konusunda haklısınız, umarım ki insanlar o düşünceye düşmezler.

      Sil
    4. İnşallah güzelliklere vesile olur yalnızca ve insanoğlu şeytani düşüncelerini bu alana da taşımaz diyelim. Görüşümü paylaşmış oldum işte :)
      Bakalım ve görelim hep birlikte sevgili Ebru...

      Sil
    5. İnşallah aynı fikirdeyiz çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için :)

      Sil
  2. Pembe degıl belki ama bir cok yerde kadın Şoför talep edebiliyorum Ayrımcılık olarak görülmesi Türkiye'de yaşayanların kollektif bilinçaltının hala işlevsellik acısından değil de ideolojik düşünmesinden Kaynaklı oldugunu düşünüyorum. Bir cok konuda ideolojik gözlüklerimizi cıkaramadıgımız ıcın söz konusu durumun işe yararlılıgı toplumsal anlamda karşılığı olup olmaması 2. Planda kalıyor. Bence bir cok şey gibi bu konuda da talep varsa uygulanmalı. Mesele sadece güvenlik değilki belki uzun yol gidicem ve arkada başörtümün boyun kısmını açmak istiyorum olamaz mi? Ya da çocuğumla takside rahat rahat şoförün erkek olup olmadığını düşünmeden çocuğumla oyunlar oynamak istiyorum. Kadın olması neden sadece güvenlik acısından düşünüyor ki Örtülü hanımların daha rahat yolculuk etmesi için de cok işlevsel bir uygulama. Talep varsa yapılmalı talebin ideolojik alt yapısı degıl toplumda Karşılık bulup bulmadığını düşünmek daha evla. Zaten halk bubuygulamayı pratik bulmazsa zamanla kendi kendine kalkar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle sadece örtüden ibaret değil tüm kadınların aslında rahat edilmesi için sürülen bir uygulama amma velakin işte bazı insanlarımız bunu bile kötüye çekmeyi başarabiliyorlar.

      Sil
  3. Bu uygulama büyük şehirlerde daha yakışıklı olur düşünüyorum ama her ne olursa olsun kadının varlığına var olduğuna dair güzel bir uygulama.Umarım devam eder

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede sorgulanması yerine, desteklenmesi gereken bir proje. İnşallah yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  4. Ben kesinlikle pembe taksi veya pembe otobüs uygulamasına karșıyım.çünkü pembe taksi toplumda ezilmeye siddete cok uğrayan kadinlara yapilmis hakaret resmen kadinlar gücdüzdür imaji disariya veriliyor.toplum ayrimlastiriliyor. Pembe taksi yerine bireylerde siddeti azaltici,kadin haklarini gennisletici yeni projelerle gelinse daha iyi olunacagini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki sizin görüşünüz bu saygı duyarım.

      Sil
  5. alla alla yaaa ne güzel bişi sayende öğrendim yaa :)

    YanıtlaSil

Görüşlerinizi merak ediyorum. Lütfen bana yazın. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...